Daily UI – detail produktu na e-shopu

Víkend utekl jako voda a v e-mailu na mě čekala další Daily UI výzva – tentokrát s návrhem detailu produktu na e-shopu. Samozřejmě s tím, že si mám rozmyslet, jaký typ obchodu to je a co prodává.

Co tak přemýšlím, nějaký e-shop jsem navrhoval naposledy snad někdy před 5 lety. Trochu jsem zavzpomínal na to, jak se to vlastně dělá a zaexperimentoval jsem si s návrhem stránky pro nakupování na mobilu.

Přečíst celé

Daily UI – potvrzovací hláška

V rámci další Daily UI výzvy jsem měl navrhnout tzv. Flash Message, tedy potvrzovací hlášku, pro úspěšně doběhlou akci, ale také pro chybu.

Potvrzovací hlášky v návrzích poměrně často používám, kolikrát už jsem je i navrhoval. V rámci výzvy jsem tedy zkusil přijít trochu s jiným návrhem, který bude více lidský a doplněný o další části dané interakce.

Přečíst celé

Daily UI – sociální sdílení

Desátá Daily UI výzva byla o návrhu tlačítka nebo ikonky pro sdílení na sociální sítě. V potaz jsem měl vzít velikost, obrázky, umístění, ale také smysl sdílení.

Pro návrh jsem si vybral sdílení fotografií na jiné sociální sítě. Měl jsem totiž rozpracovaný koncept z předchozí výzvy návrhu profilu. Pokusil jsem se o trochu odlišné řešení s tím, že jsem využil dané prvky jako potvrzení o úspěšném nasdílení.

Přečíst celé

Daily UI – hudební přehrávač

Cílem deváté Daily UI výzvy bylo navrhnout hudební přehrávač. Měl jsme zvážit ovládání, pozici nebo obrázky, například daného autora nebo obal alba. Nicméně opět bylo na mě, jak si s tím poradím.

Při nápadování jsem prošel několik možností a vybral si tu, ve které jsem se snažil zjednodušit procházení alb a přehrávání písniček podle toho, co člověka právě zaujme.

Přečíst celé

Je lepší namalovat hloupý obrázek než neudělat nic

Taky jste někdy zažili ten pocit, že jste měli doručit nějaké návrhy, ale nevěděli jste vůbec, kde začít? Neustále jste nad problémem přemýšleli, ale nenakreslili jste ani čárku.

Vím, že to může být těžké, ale mnohdy je lepší „vykopnout“ i úplnou kravinu, ukazat to někomu dalšímu a zpětnou vazbu využít pro zlepšení. Je to určitě lepší, než hodiny zírat do prázdného papíru.

Přečíst celé

Daily UI – stránka 404

V rámci další Daily UI výzvy jsem měl navrhnout stránku 404 – tedy stránku, která se zobrazí v případě, že daný obsah nebyl nalezen. V popisu cvičení bylo, že stránka by měla ideálně reflektovat brand a být uživatelsky přívětivá.

Shodou náhod jsem v práci poměrně nedávno řešil podobu naší 404 stránky. Proto jsem zkusil prozkoumat možnosti a přijít s nápadem, který by naší současnou stránku alespoň trochu vylepšil.

Přečíst celé

Plán B nám zachránil workshop

V práci jsme přemýšleli o novém jménu pro jednu z našich aplikací. Její současný název v lidech vyvolává špatné očekávání. Jako UX designér jsem s tím chtěl trochu pomoct a zorganizoval jsem pro nás workshop.

Během něj ale nastalo to, co se u „kreativních“ workshopů stává. Nastala taková ta atmosféra, kdy byly cítit roztočené a zapalující se mozkové závity a papíry i přes to zůstávaly prádné. Naštěstí jsem to ale očekával a měl jsem připraven záložní plán, díky kterému jsme vymysleli hromadu nápadů.

Přečíst celé

Daily UI – nastavení

V rámci další Design UI výzvy jsem měl tentokrát navrhnout Nastavení – pro cokoliv, například bezpečnost, soukromí nebo nastavení hry. Bylo to opět na mě, co si vyberu na řešení

Po pár nakreslených nápadech pro různé možnosti jsem nakonec vybral něco trochu jednoduššího – nastavení kvality online přehrávaného videa.

Přečíst celé

Daily UI – uživatelský profil

Ve schránce se mi objevila další výzva od Daily UI. Tentokrát šlo o návrh uživatelského profilu pro jakýkoliv produkt nebo službu. Měl jsem brát v potaz to nejdůležitější, jak informace rozmístit, atp.

Rozmýšlel jsem nad tím, jak bych profil udělal a v rámci jaké aplikace. Nakonec jsem si vybral aplikaci pro sdílení fotografií, protože jsem si chtěl trochu pohrát s barvami. Výsledek ale dopadl jinak, než jsem původně zamýšlel.

Přečíst celé

Daily UI – ikona aplikace

V rámci páté Daily UI výzvy jsem měl navrhnout nějakou ikonku aplikace – tedy aby jí (v podobě značky) co nejlépe reprezentovala, vyzdvihovala její unikátnost a zároveň aby si jí člověk dobře zapamatoval a ikona se dobře vyjímala na obrazovce.

Co tak přemýšlím, všeho všudy jsem navrhl asi 4 ikony. Byla to tedy pro mě opravdová výzva. Jenže nakonec jsem skončil s dvě návrhy, protože jsem si nemohl vybrat tu lepší.

Přečíst celé