Daily UI – Registrační formulář

Neustále mě baví něco čmárat nebo si jen tak něco zkoušet. Třeba jen tak do šuplíku si nahvrnout nějakou aplikaci nebo zkusit vyřešit nějaký konkrétní problém.

Snažím se totiž neustále rozvíjet své designové schopnosti. Proto jsem se rozhodl zúčastnit výzvy Daily UI, která po dobu 100 dní nabídne k řešení různé problémy.

V rámci první výzvy jsem měl navhrnout registraci – ať už jako stránku, formulář, aplikaci nebo cokoliv by mě napadlo.

Přečíst celé

Díky UX Wall chci šířit povědomí o tom, co děláme a proč

UX není pouze o tom, že bychom někdy v koutě kreslili barevné obrázky a věřili, že se z nich ostatní posadí na zadek. Jak jsem se zmínil například v článku Design musíme chápat jako součást byznysu, naší prací je zároveň i komunikace, přesvědčování, evangelizace, atp.

Co tak přemýšlím, vždy jsem vlastně musel o pozici UX tak trochu bojovat a neustále o své práci šířit povědomí. Chtěl jsem totiž ostatním ukázat, co děláme, jak a proč. Hlavně kvůli tomu, aby se nám lépe pracovalo a dodávali jsme lepší výsledky.

Osobně si myslím, že je důležité (a často užitečné) s ostatními sdílet, na čem jako pracujeme a jaké to má dopady. Proto jsem v Cimpress začal budovat tzv. UX Wall, pomocí které chci ostatním ukázat na čem pracujeme, předat zpětnou vazbu od uživatelů a vlastně vůbec otevřeně sdílet cokoliv ohledně UX. Přečíst celé

Při dávání designové kritiky se snažím být co nejvíce konkrétní

Zpětná vazba je při spolupráci a designových diskuzích velice důležitá. Můžeme díky ní objevit něco, na co jsme třeba nemysleli nebo se díky ní lépe rozhodnout pro nějakou variantu, pokud si třeba nejsme jistí.

Například v článku Jak se může neodborník vyjádřit k barvám produktu? jsem se snažil ukázat, jak ke zpětné vazbě přistupují například v případě diskuze ohledně barev. Podobného postupu, tedy dávání co nejvíce konkrétní zpětné vazby, se snažím držet a ostatním tak co nejvíce pomohl. Přečíst celé

Pro design nejsou data jen o analytice

Když se řekne využívat data v designu, spousta lidí si jistě představí nástroje pro analytiků a měření, AB testování a tak dále. Samozřejmě s tím, že budou moct sledovat konkrétní ukazatele používání.

Většinou navrhu interaktivní aplikace, takže analytika je pro mě pouze jeden určitý pohled. Zajímá mě totiž, jak konkrétně lidé daný produkt využívají – jaký vkládají obsah, jak mají aplikaci nastavenou a tak podobně.

Vedle analytických nástrojů tak analyzuji i konkrétní data, který poté využívám v rámci dalšího zkoumání nebo rovnou pro dílčí zlepšování produktu. Přečíst celé

Díky Interaction Design Foundation dostanete skvělé základy pro UX

Nedávno jsem napsal článek o knížkách, které bych doporučil začínajícím UX designérům, což může být pro začínající designéry dobrý začátek. Jsou tu ale i další možnosti vzdělávání. Konference, meet-upy, diskuze s komunitou, online články, online kurzy a další.

Protože se vzdělávám opravdu rád, vždy jsem hledal různé možnosti. Asi před 6 lety jsem objevil stránku Interaction Design Foundation (dále jako IDF), na které tehdy byla velká encyklopedie o HCI a na kterou o dva roky později přidali spoustu užitečných on-line kurzů pro platící členy.

Po více jak 4 letech studia musím říct, že se členství určitě vyplatí. Podle mě je IDF jedno z nejdostupnějších míst pro vzdělání v designu – za něco málo přes 3 600 korun ročně totiž jinde tolik nedostanete. Přečíst celé

Inspirujme se pro uživatelská rozhraní v reálném světě

Když se dnes rozhlédneme kolem sebe, uvidíme spoustu lidí hrát si s telefonem, tabletem nebo jak si čtou nějakou knížku na Kindle. Dost lidí také bude používat nějaký počítač v práci.

Je tedy jasné, že digitální produkty se opravdu staly každodenní součástí našich životů a my se tak neustále setkáváme s uživatelským rozhraním, díky kterému naše zařízení ovládáme, něco na nich tvoříme nebo „konzumujeme“.

Asi není potřeba říkat, že uživatelské rozhraní by mělo co nejjednodušší a lidé jej tak mohli snadno použít. Jak toho ale dosáhnout? Existuje spousta způsobů, mně osobně se třeba líbí hledat inspiraci v reálném světě a dělat tak uživatelská rozhraní nejen snadno použitelná, ale i vizuálně zajímavá.

Přečíst celé

Knížky pro začínající UX designéry

Začít dnes s UX designem je poměrně snadné (i přes to, že u nás vlastně neexistuje žádné formální vzdělávání). Existuje totiž hromada skvělých vzdělávacích materiálů v podobě článků, online kurzů a knížek a dalších.

Například u knížek jsem v začátcích hodně ocenil pomoc s tím, se kterými začít. Je jich totiž hodně a může být těžké si nějakou vybrat. (A všímám si, že s tím má hodně začínajících designérů problém.)

Protože jsem o designu přečetl asi 150 knížek, dovolil jsem si udělat seznam těch, které bych začínajícím designérům doporučil a se kterými bych dnes určitě rád začínal. Přečíst celé

Neměli bychom se stydět nebo bát svou práci ukázat ostatním

V začátcích své designérské „kariéry“ jsem se bál svou práci ukazovat kolegům. Myslel jsem si, že vše musím perfektně navrhnout (a že to přece sám zvládnu) a měl jsem strach, že mi ostatní mé „dítě“ rozbijou a že bych mohl vypadat jako hlupák, když by něco neštymovalo.

Jak jsem získával zkušenosti, přestal jsem se bát a svou práci dnes ostatním neustále ukazuji. Zjistil jsem totiž, že to vůbec není o mně, ale o snaze přinést co nejlepší řešení – což je něco, o co by nám mělo jít především. Přečíst celé

Díky video prototypu mohu ostatním snadno ukázat své nápady

Když jsem začínal s designem, věřil jsem, že si klient a kolegové vždy proklikají připravený prototyp a budou tak vědět, jak by mohlo řešení fungovat a co dále s řešením zamýšlím. Záhy jsem ale zjistil, že jsem na omylu.

Co si vzpomínám, mnohokrát se mi stalo, že například vývojáři během výroby nevěděli o spoustě věcí, které jsem do prototypu přidal, nečetli mé komentáře nebo hned nepochopili některé myšlenky. A to i přes to, že jsem jim prototyp separátně „prezentoval”.

Říkal jsem si, jak bych mohl ostatním snadno předat své myšlenky, aby se na nic nezapomnělo. Napadlo mě se inspirovat a u video prototypů a začal jsem tedy „používání“ prototypu nahrávat na video a poté jej sdílet s ostatními, díky čemuž jsem jim mohl rychle a efektivně ukázat, jak by mohlo řešení fungovat. Přečíst celé

Jak jsme v LMC dělali Design Sprint

Pro jeden z LMC produktů jsme si na tento rok nastavili docela ambiciózní cíle. Získat určité množství konverzí a vydělat určitý objem peněz.

Našeho Product Managera napadlo, že bychom k nakopnutí mohli využít Design Sprint od Google Ventures a najít tak způsob, jak cíle naplnit.

O Design Sprintu se toho už napsalo celkem dost (třeba Roman Hřebecký z Pabení toho hodně sdílel). Já bych rád shrnul přístup, který jsme využili v LMC a protože jsem si už dost podobných metod vyzkoušel, tak jej z pohledu designéra trochu zhodnotil. Přečíst celé