Hledejte tým, pokud s UX teprve začínáte

Pravidelně si procházím různé nabídky pro UX designéry. Často zahlédnu takové, kde hledají prvního (případně jediného) designéra, který ve firmě UX kompletně zastřeší. Sám jsem několik takových nabídek samozřejmě také dostal.

Sám jsem v takovém nastavení nikdy nepracoval. Vždy jsem k sobě měl alespoň jednoho dalšího člověka. V začátcích mé „kariéry“ mi ale taková možnost – tedy být první – vždy připadala jako zajímavá výzva. Tedy hlavně to, že bych mohl UX do firmy pomoct zavádět.

Nikdy to ale nedopadlo. S odstupem času musím říct, že jsem za to docela rád. Tenkrát by to pro mě nebylo rozhodně to pravé. Neuměl jsem v designu správně chodit a věřím, že by mi to docela uškodilo jak po stránce rozvoje, tak i po stránce fungování.

Přečíst celé

Designovat vzdáleně chce trochu jiný mindset a hlavně trpělivost

Občas zahlédnu nějaké diskuze či dotazy na téma, jaké to je pracovat vzdáleně a být efektivní. Samotného mě to vždy zajímalo, protože jsem již několikrát řešil případnou vzdálenou spolupráci s nějakou firmou.

Sice dnes v Cimpress nepracuji 100% vzdáleně, ale dost často takto funguji – mám totiž dost přímých kolegů mimo ČR a v jiné časové zóně. Dost času tedy trávím samostatnou prací, výměnou zpráv na různých kanálech, atp.

Co jsem právě viděl v těch diskuzích či otázkách, lidé si se vzdálenou prací občas neví rady. Podle mě to žádná věda není a v podstatě k ní lze přistupovat úplně normálně. Musím ale říct, že je potřeba si na to trochu zvyknout, mírně svůj styl práce přizpůsobit a hlavně být více trpělivý.

Přečíst celé

Nový design se nám fakt povedl, nikdo si totiž nestěžoval

V jednom z posledních článků jsem psal o tom, jak jsme v Cimpress zlepšovali jednu z našich aplikací. Před pár týdny jsme změny konečně kompletně spustili.

I přes to, že jsme dělali několik testů, měl jsem před spuštěním nové verze trochu obavy. Část aplikace jsme docela zásadně změnili a lidé přeci jen nemají změny příliš v lásce.

Nakonec to dopadlo dobře. Po spuštění jsme měli uši nastražené a oči na stopkách a nesetkali jsme se s žádnými stížnostmi. Redesign tedy dopadl úspěšně, nebo ne? Co jsem ale zatím zjistil, ono to nemusí být tak růžové.

Přečíst celé

V pravidlech a komponentách Design systému mám tendence být docela striktní

Dnes je celkem běžné využívat pro návrh UI nějakou knihovnu prvků, případně mít vytvořený kompletní Design Systém. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že to ušetří to hodně práce a starostí – například ve smyslu konzistetního UI nebo jednoduchosti vývoje.

Osobně jsem příznivcem určité jednoduchosti a proto mám tendence být při návrhu pravidel nebo samotných komponent docela striktní. Nejsem zrovna fanoušek různých variant – například velikostí nebo tvarů – protože zbytečně komplikují nejen práci, ale následně i samotný produkt.

Přečíst celé

Není hanbou poprosit kolegy o pomoc

Designu s věnuji už téměř 8 let. Za tu dobu jsme si něco vyzkoušel a dnes dokáží dost věcí řešit sám, proaktivní přinášet nápady na řešení, atd.

V práci jsme nedávno začali na základě mé designové vize řešit poměrně složitý problém. Proto jsme požádal ostatní designéry o pomoc nejen v rámci zpětně vazby, ale i přemýšlení o řešení.

Říkám si ale, zda bych to neměl jako Senior Designér vyřešit sám. Senior přece nepotřebuje pomoc. Jenže já si myslím opak – senior umí zvážit, že bude lepší požádat o pomoc.

Přečíst celé

Jak jsme zlepšovali jednu z našich aplikací

V Cimpress nabízíme širokou škálu nástrojů a aplikací, které mohou naši zákazníci využít pro řízení svého byznysu. Jedna z těchto aplikací ale není zrovna výstavním klenotem – lidé s ní potřebuji často pomoct a my tak pálíme spoustu času na podpoře.

Do ještě nedávné doby jsme neměli moc prostor s touto aplikací něco udělat. Protože jsme ale potřebovali přidat novou funkcionalitu, která do stávajícího konceptu příliš nezapadala, došli jsme k závěru, že ji budeme muset trochu upravit.

Po několika kolech testování jdeme nové řešení postupně implementovat. Na základě zpětně vazby to totiž vypadá, že bude pro lidi přívětivější a použitelnější.

Přečíst celé

Daily UI – palubní lístek

Další Daily UI výzvy byla o tom navrhnout palubní lístek. Pro návrh jsem měl zvážit danou cestu, nástupní gata, sedadla, linku a další.

Říkal jsem si, zda navrhnout letenku nebo třeba lístek třeba do autobusu. Jelikož už jsem se ale na návrhu lísku do autobusu podílel, vybral jsem si nakonec letenku.

Přečíst celé

Daily UI – onboarding

V rámci další Daily UI výzvy jsem měl navrhnout něco pro onboarding – jak lidem představit službu nebo produkt, výhody registrace nebo cokoliv dalšího.

V práci jsem už pro něco takového rozpracoval několik konceptů. Říkal jsem si tedy, že bych je mohl v rámci výzvy posunout zase o kousek dál.

Přečíst celé

Daily UI – vyhledávání

V rámci další Daily UI výzvy jsem měl navrhnout něco pro vyhledávání – například vyhledávací pole, pokročilé vyhledávání, funkci vyhledávání nebo cokoliv mě napadne.

Při této příležitosti jsem se pokusil navrhnout trochu vylepšené vyhledávání na Google Drive – chybí mi u něj totiž jedna věc.

Přečíst celé

Daily UI – dashboard pro sledování domácnosti

Abych se přiznal, zatím nejsem příliš velký fanoušek chytrých domácností. Ten nápad se mi moc líbí – mít doma vše propojené. Osobně v tom ale zatím nevidím pro mě užitečnou hodnotu. (I když přepínání barev na žárovkách je super.)

Nicméně jsem se poměrně s chutí pustil do další Daily UI výzvy, která byla právě o tom navrhnout dashboard pro sledování (monitoring) domácnosti s tím, abych se pokusil udělat reálný dashboard, který by byl pro mě.

Přečíst celé