Zajímalo mě, jaké metody využívají UX kolegové v zahraničí. Vytvořil jsem krátký dotazník, který jsem rozeslal pomocí sociálních sítí Twitter a Linkedin. Rozeslal jsem je také pomocí emailu i dalším lidem, kterým jsem také pomáhal s průzkumem.
Od 16. 6. do 28. 7. jsem v dotazníků nasbíral 37 odpovědí.
Dotazník
Pomocí dotazníku jsem chtěl zjistit:
- Jak popisují cíle a potřeby uživatelů?
- Jak navrhují řešení, které reflektuje cíle uživatelů?
Zajímalo mě především, v jaké míře lidé využívají známe a osvědčené metody, případně jaké další metody a postupy využívají. Dále mě také zajímalo, co je rozhodujícím faktorem preferované metody.
Výsledky průzkumu
Jak popisujete cíle a potřeby uživatelů?
- Lidé používají nejrůznější metody, především ty osvědčené.
- Nejvíce preferovanou metodou jsou storyboardy a vizuální diagramy.
- V posledním projektu nejvíce využili vizuální diagramy, a také storyboardy.
Proč lidé preferují vybrané metody pro popsání cílů a potřeb uživatelů?
Storyboardy
- Je to rychlá a jednoduchá metoda.
- Umožňuje snadno prezentovat a pochopit cíle a potřeby uživatelů v rámci komunikace s klienty nebo vývojáři.
- Umožňuje znázornit uživatele v kontextu.
Vizuální diagramy
- Využívaný způsob dokumentace práce na projektu.
- Umožňuje vytvořit přímé a vizuální znázornění potřeb uživatelů.
Jak navrhujete řešení, které reflektuje cíle uživatelů?
- Lidé nejčastěji pro návrh využívají wireframy, skicování, papírové a digitální prototypy.
- Nejvíce preferovanou metodou jsou wireframy, skicování a digitální prototypy.
- Nikdo nepreferuje přímé vytvoření specifického řešení a body prototyping.
- V posledním projektu nejvíce využili wireframy a digitální prototypy.
Proč lidé preferují vybrané metody pro návrh řešení, které reflektuje cíle uživatelů?
Wireframy
- Je to rychlá a efektivní metoda pro návrh i komunikaci s klienty.
- Neumí moc dobře skicovat.
- Protože se takto navrhuje v jejich společnosti.
Skicování
- Umožňuje rychle prozkoumat různé nápady.
- Lze rychle vytvořit návrh pro dalši komunikaci.
- Vytvoření návrhu je velice jednoduché.
Digitální prototypy
- Lze vytvořit produkt velice blízko finálnímu produktu.
- Díky tomu lze více zapojit uživatele, například pro testování použitelnosti.
- Klienti a vývojaři mají jasnou představu, jak to bude ve finále vypadat.
Grafické znázornění výsledků
Jak popisujete cíle a potřeby uživatelů?
Jak navrhujete řešení, které reflektuje cíle uživatelů?
Závěr
Bohužel se mi nepodařilo nasbírat více odpovědí, ale pro mou představu to stačí. Částečně se alespoň potvrdilo, že kolegové v zahraničí používají stejné metody a postupy, které využíváme i my a že na nich oceňují stejné faktory.
Chtěli byste mi svpodobnými dotazníky pomáhat? Každou pomoc uvítám, stačí mi napsat zprávu.
Wow, zase jsem o něco, ehm, chytřejší… Kdo by to byl čekal, že lidé používají především osvědčené metody? ;]
Michal: pro někoho by to mohlo být překvapující. Je tolik lidí, co při návrhu ani neskicuje …