Ve schránce se mi objevila další výzva od Daily UI. Tentokrát šlo o návrh uživatelského profilu pro jakýkoliv produkt nebo službu. Měl jsem brát v potaz to nejdůležitější, jak informace rozmístit, atp.
Rozmýšlel jsem nad tím, jak bych profil udělal a v rámci jaké aplikace. Nakonec jsem si vybral aplikaci pro sdílení fotografií, protože jsem si chtěl trochu pohrát s barvami. Výsledek ale dopadl jinak, než jsem původně zamýšlel.
Jak takové profily vypadají
Z mého pohledu se bude uživatelský profil dost lišit podle toho, o jakou jde službu a co bude lidi zajímat. Někdy mohu chtít vidět například:
- Více osobních informací, pokud jde o sociální síť.
- Aktivitu, pokud půjde o nějakou „sledovací“ aplikaci.
Udělal jsem si rychlou rešerši existujících profilů a na papír si načmáral nějaké nápady. Snažil jsem se držet toho nejdůležitějšího, co by na uživatelském profilu mohlo být – v případě aplikace pro sdílení fotografií:
- Ve zkratce říct, kdo je daný člověk.
- Kolik fotografií člověk nasdílel.
- Kolik lidí jej sleduje a kolik jich sleduje on sám – abych se mohl podívat.
Ale především dal vyniknout konkrétním fotografiím.
Koukej na mé fotky
Když jsem rozmýšlel nad provedením, v tomto případě jsem chtěl držet vizuální styl opravdu jednoduchý. Chtěl jsem totiž dát vyniknout tomu hlavnímu – fotografiím. Takže jsem využil pouze 2 barvy a pracoval se 2 řezy písma.
Layout jsem chtěl mít plynulý. Fotografie jsem roztáhl přes celou šířku a zbytek vycentroval. Říkal jsem si totiž, že často mohou být kompozice fotografií laděné blíže ke středu.
Rozmýšlel jsem také, jak naložit s akcí na sledování:
- Pohrával jsem si s myšlenkou využít Floating Action alá Material Design. Jenže tlačítko by překrývalo fotografie.
- Udělat to podobně jako má Instragram – tedy umístit tlačítko k profilovým informacím. Akce by se ale schovala při listování obsahem.
Nakonec jsem jej umístil do hlavičky aplikace (na druhou stranu, než je šipka na předchozí obrazovku), protože:
- Na iOS zde často najdete podobné akce a sledovat někoho je méně důležité než si prohlédnout obsah.
- Je oddělené od obsahu a mírně vystupuje při nezascrollovaném obsahu.
- Je vždy dostupné, takže i když odscrolluji a budu chtít člověka sledovat, ihned tak budu moct učinit.
Ve smyslu zjednodušení jsem schválně zobrazil jen samotné fotografie bez doplňujících informací. Říkal jsem si, že když někoho fotografie zaujme, může na ní pro více informací tapnout (zmáčknout prstem). Zobrazovat informace o autorovi, jako například na Instagramu, mi na profilu přišlo zbytečné.
Napadlo mě také zobrazit nejlepší fotografie daného uživatele. Člověk se přeci jen vždycky rád podívá na to, co se líbilo ostatním.
Pro zobrazení kroků kolotoče nejlepších fotografií jsem zvolil postupné přepnutí, protože až do skončení posunutí mám viditelné dvě fotografie.
Výsledný profil jsem tedy udělal opravdu jednoduchý s velkým zaměřením na to, aby z něj co nejvíce vystávaly fotografie – tedy to, kvůli čemu lidé aplikaci používají a proč se mohou chtít podívat na něčí profil.
V jednoduchosti je krása
Výzvu Daily UI vnímám jako zajímavou příležitost vyzkoušet různé kreativní koncepty. U mnou zvoleného profilu jsem ale viděl důležitost v akcentování obsahu než nějaká cinkrlátka.
Je pravda, že když bych dělal profil v úplně jiné aplikaci – například ve sport tackeru – možná bych jej řešil úplně jinak a zvolil třeba hravější formu.
Poznámka: Budu moc rád, pokud mi do komentářů napíšete, co si o mém nápadu myslíte. Moc mi to pomůže v dalších výzvách. Díky moc 👍.