Daily UI – Registrační formulář

Neustále mě baví něco čmárat nebo si jen tak něco zkoušet. Třeba jen tak do šuplíku si nahvrnout nějakou aplikaci nebo zkusit vyřešit nějaký konkrétní problém.

Snažím se totiž neustále rozvíjet své designové schopnosti. Proto jsem se rozhodl zúčastnit výzvy Daily UI, která po dobu 100 dní nabídne k řešení různé problémy.

V rámci první výzvy jsem měl navhrnout registraci – ať už jako stránku, formulář, aplikaci nebo cokoliv by mě napadlo.

K čemu je registrace

Registrací už jsem pár navrhoval, tak jsem si vlastně jen zrekapituloval, k čemu vlastně slouží:

  • Lidé potřebují pro používání služby účet.
  • Je vhodné je provést a informovat o stavu.
  • Mnohdy je registrace je spojena s přihlašováním, respektive s uživatelským účtem. 

U registrace jsem si také přemýšlel nad tím, že je důležité člověka získat. Nemusíme jej tedy hned masírovat například otázkami:

  • Jak se jmenuje. 
  • Kde bydlí.
  • V jaké firmě pracuje.

Na všechno se můžeme zeptat později, ideálně v momentě, kdy danou informací budeme (nebo sám uživatel) potřebovat.

Na základě těchto principů jsem poté začal přemýšlet nad tím, jak by mohla registrace fungovat a vypadat.

Nápady

Kolikrát už jsem si vyzkoušel, že můžeme přijít klidně na tisíce nápadů, jak něco vyřešit. Často je to například o naší:

  • Odvážnosti,
  • Představivosti,
  • Zkušenostech.

V podstatě tedy o tom, kam až si dovolíme zajít a kam nás pustí naše fantazie.

Na cestu z práce jsem si tedy vzal blok a v metru jsem kreslil vše, co mě napadlo. (První nápady přišly už v moment, kdy jsem vyšel z kanclu.)

Nápady pro registraci
Zkoušel jsem nápady, jak by šla registrace vyřešit.

Při vymýšlení nápadů jsem se zaměřil na 3 různé přístupy:

  • Konvenční řešení,
  • Registraci co nejvíce zjednodušit,
  • Udělat to jinak.

Od registrace přes klasický formulář, přihlašování přes oAuth (třeba pomocí Google) jsem se pak dostal i k zajímavějším nápadům.

Poznámka: Samozřejmě spousta firem potřebuje už hromadu údajů předem (například pro založení záznamu v jejich CRM), je pak na designérovi, kolik kompromisů se mu podaří vyjednat a jak jednoduchá/složitá registrace ve výsledku bude.

Chtěl jsem to udělat atypicky

Když si procházím různé designové vzory nebo aplikace, registrace je vždy o tom stejném. Typicky je to:

  • Nadpis
  • Formulář (spíš delší než kratší)
  • A nějaké návazné akce

Tohle podle mě může zvládnout každý, kdo se alespoň jednou někdy někam registroval.

Co kdyby ale registrace nebyla jen o nudnem formuláři a vypadala, jako když chcete vstoupit do nějakého klubu?

Registrace přece nemusí být pouze nudný formulář
Registrace přece nemusí být pouze nudný formulář.

Jak má žena poznamenala, takové řešení by se asi možná nehodilo pro vstup třeba do internetového bankovnictví, ale v nějaké aplikaci by mohlo možná i fungovat.

Zapojte se a trénujte

Sám se snažím vymýšlet různé úkoly, které bych mohl designově řešit. Díky Daily UI ale nic vymýšlet nemusím a prostě jen počkám, až mi přistane nový úkol do inboxu.

Líbí se mi na tom, že si tak mohu na jednoduchých úkolech vyzkoušet různé nástroje a přístupy. Samozřejmě s tím, že vše chci (a budu) sdílet, abych třeba získal zpětnou vazbu od ostatních a zase se něco nového naučil.

A pokud se také chcete něco nového naučit, určitě se zapojte a sdílejte své nápady a ostatními.

Poznámka: Budu moc rád, pokud mi do komentářů napíšete, co si o mém nápadu myslíte. Moc mi to pomůže v dalších výzvách. Díky moc 👍.

Napsat komentář