Daily UI – e-mailová účtenka

Další Daily UI výzva tentokrát nebyla o návrhu pro nějakou aplikaci nebo web, ale o návrhu e-mailové účtenky.

Zprvu se mi do návrhu moc nechtělo a říkal jsem si, že bych tentokrát výzvu přeskočil. Trochu jsem pochyboval nad tím, co bych v návrhu e-mailové účtenky vymyslel. Nakonec jsem do toho šel a připravil jednoduchý návrh.

Něco jednoduchého co má šmrnc

Při přemýšlení nad návrhem účtenky se mi hlavou proháněly všemožné variace s využitím tabulky. Přeci jen je to častá a funkční forma toho, jak informace o nákupu zobrazit.

Pokud bych se v návrhu vydal touto cestou, nic moc bych si nevyzkoušel. Proto jsem si položil si otázku:

„Jak bych mohl udělat jednoduchou a funkční účtenku, která by ale měla trochu šmrnc?“

Vzal jsem si tedy kreslicí blok a načrtl do něj několik prvních nápadů. Například jsem si pohrával s myšlenkou, že v e-mailu bude:

  • Animace tiskárny, ze které účtenka vyjede.
  • Animace postavy, která nejprve zamává dodávce a poté úkáže účtenku (samozřejmě včetně nějaké textace).
  • Rozkrokované obrázky, ve kterých by panáček naložil objednávku do dodávky a níže by zobrazil účtenku.

A nějaké další podobné nápady.

Možné nápady na řešení e-mailové účtenky.
Možné nápady na řešení e-mailové účtenky.

Nápady vypadaly zajímavě, přišli mi ale zbytečně složité a úplně nakonec úplně nezapadly do představy, kterou jsem si na začátku vytičil. Proto jsem to vzal trochu zkrátka, využil části nápadů a výsledek trochu zjednodušil.

Jak by taková e-mailová účtenka mohla vypadat.
Jak by taková e-mailová účtenka mohla vypadat.

Abych nemusel vymýšlet nový obsah, přepoužil část návrhu z předchozí výzvy návrhu detailu produktu na e-shopu, který prodává obuv. Pro výsledné rozložení jsem opět využil 8-Point Grid System, zaměřil jsem se také ale i na další části obsahu.

Návrh není jen o kreslení

Více než na grafické prvky jsem se soustředil na obsahem. Chtěl jsem mít e-mail a zmínit v něm:

  • Poděkování za nákup.
  • Co se bude s objednávkou dít.
  • Zobrazit účtenku.
  • Na závěr poděkovat a zmínit něco hezkého.

Samozřejmě jsem si to v rámci výzvy trochu usnadnil a nezmínil/nezobrazil všechny potřebné údaje, které taková účtenka bude vyžadovat. Šlo mi spíš ale o možný přístup.

Jak jsem zmínil, v rámci poděkování jsem chtěl zmínit něco hezkého. Protože si zákazník zakoupil boty na běhání, říkal jsem si, že by mohlo být zajímavé před rozloučením napsat například:

Doufáme, že si své nové boty užijete a zlepšíte své osobní rekordy.

Jde pouze o možnou variantu. Hodně by záleželo na tom, proč většina případných zákazníků běhá, tedy zda:

  • Běhají jen pro radost,
  • Chtějí se dostat trochu do formy.
  • Chtějí zlepšovat své výkony.

Od toho by se pak textace odvíjela nejen v e-mailu, ale samozřejmě i na souvisejícím e-shopu.

Drobné detaily

O využití ilustrace účtenky jsem přemýšlel nad tím, kdo budou lidé z cílové skupiny. Předpokládal jsem, že tito lidé nebudou žádné „konzervy“ a ilustrace je tedy nijak „nepohorší“.

Snažil jsem se vlastně ilustrovat to, že zákazníkovi někdo účtenku přinesl. Panáček stojící za ní má tedy vlastně symbolizovat někoho z daného obchodu. Říkal jsem si, že by mohlo být zajímavé, že by na sobě měl vždy takové boty, jaké si zákazník zakoupil.

Co kdyby se ilustrace měnila podle toho, jaké boty si člověk zakoupí?
Co kdyby se ilustrace měnila podle toho, jaké boty si člověk zakoupí?

Zároveň mi přišlo celkem zajímavé pracovat například i s e-mailovou adresou. Co jsem se tak díval, většina e-mailových addres, ze kterých chodí podobné zprávy, vypadají například takto:

  • noreply@onfoot.shop,
  • customer.service@onfoot.shop,
  • invoicing@onfoot.shop.

Co kdybychom si ale s adresou trochu pohráli a měli například „weloveourcustomers@onfoot.shop“ (přečteno jako we love our customers at onfoot shop), což v překladu může znamenat „V obchodě onfoot milujeme naše zákazníky“. Přišlo mi to jako zajímavá hříčka.

Samozřejmě netuším, kolik bot si lidé typicky přes e-shop objednávají. Pracoval jsem s tím, že pokud už lidé na e-shopu boty nakoupí, tak si koupí jeden pár. Pokud by ale nakupovali více párů, účtenka by pravděpodobně vypadala jinak. Stejně bych ale zkusil pracovat s podobným motivem.

Poznámka: Budu moc rád, pokud mi do komentářů napíšete, co si o mém nápadu myslíte. Moc mi to pomůže v dalších výzvách. Díky moc 👍.

Napsat komentář