Další Daily UI výzva tentokrát nebyla o návrhu pro nějakou aplikaci nebo web, ale o návrhu e-mailové účtenky.
Zprvu se mi do návrhu moc nechtělo a říkal jsem si, že bych tentokrát výzvu přeskočil. Trochu jsem pochyboval nad tím, co bych v návrhu e-mailové účtenky vymyslel. Nakonec jsem do toho šel a připravil jednoduchý návrh.
Něco jednoduchého co má šmrnc
Při přemýšlení nad návrhem účtenky se mi hlavou proháněly všemožné variace s využitím tabulky. Přeci jen je to častá a funkční forma toho, jak informace o nákupu zobrazit.
Pokud bych se v návrhu vydal touto cestou, nic moc bych si nevyzkoušel. Proto jsem si položil si otázku:
„Jak bych mohl udělat jednoduchou a funkční účtenku, která by ale měla trochu šmrnc?“
Vzal jsem si tedy kreslicí blok a načrtl do něj několik prvních nápadů. Například jsem si pohrával s myšlenkou, že v e-mailu bude:
- Animace tiskárny, ze které účtenka vyjede.
- Animace postavy, která nejprve zamává dodávce a poté úkáže účtenku (samozřejmě včetně nějaké textace).
- Rozkrokované obrázky, ve kterých by panáček naložil objednávku do dodávky a níže by zobrazil účtenku.
A nějaké další podobné nápady.
Nápady vypadaly zajímavě, přišli mi ale zbytečně složité a úplně nakonec úplně nezapadly do představy, kterou jsem si na začátku vytičil. Proto jsem to vzal trochu zkrátka, využil části nápadů a výsledek trochu zjednodušil.
Abych nemusel vymýšlet nový obsah, přepoužil část návrhu z předchozí výzvy návrhu detailu produktu na e-shopu, který prodává obuv. Pro výsledné rozložení jsem opět využil 8-Point Grid System, zaměřil jsem se také ale i na další části obsahu.
Návrh není jen o kreslení
Více než na grafické prvky jsem se soustředil na obsahem. Chtěl jsem mít e-mail a zmínit v něm:
- Poděkování za nákup.
- Co se bude s objednávkou dít.
- Zobrazit účtenku.
- Na závěr poděkovat a zmínit něco hezkého.
Samozřejmě jsem si to v rámci výzvy trochu usnadnil a nezmínil/nezobrazil všechny potřebné údaje, které taková účtenka bude vyžadovat. Šlo mi spíš ale o možný přístup.
Jak jsem zmínil, v rámci poděkování jsem chtěl zmínit něco hezkého. Protože si zákazník zakoupil boty na běhání, říkal jsem si, že by mohlo být zajímavé před rozloučením napsat například:
Doufáme, že si své nové boty užijete a zlepšíte své osobní rekordy.
Jde pouze o možnou variantu. Hodně by záleželo na tom, proč většina případných zákazníků běhá, tedy zda:
- Běhají jen pro radost,
- Chtějí se dostat trochu do formy.
- Chtějí zlepšovat své výkony.
Od toho by se pak textace odvíjela nejen v e-mailu, ale samozřejmě i na souvisejícím e-shopu.
Drobné detaily
O využití ilustrace účtenky jsem přemýšlel nad tím, kdo budou lidé z cílové skupiny. Předpokládal jsem, že tito lidé nebudou žádné „konzervy“ a ilustrace je tedy nijak „nepohorší“.
Snažil jsem se vlastně ilustrovat to, že zákazníkovi někdo účtenku přinesl. Panáček stojící za ní má tedy vlastně symbolizovat někoho z daného obchodu. Říkal jsem si, že by mohlo být zajímavé, že by na sobě měl vždy takové boty, jaké si zákazník zakoupil.
Zároveň mi přišlo celkem zajímavé pracovat například i s e-mailovou adresou. Co jsem se tak díval, většina e-mailových addres, ze kterých chodí podobné zprávy, vypadají například takto:
- noreply@onfoot.shop,
- customer.service@onfoot.shop,
- invoicing@onfoot.shop.
Co kdybychom si ale s adresou trochu pohráli a měli například „weloveourcustomers@onfoot.shop“ (přečteno jako we love our customers at onfoot shop), což v překladu může znamenat „V obchodě onfoot milujeme naše zákazníky“. Přišlo mi to jako zajímavá hříčka.
Samozřejmě netuším, kolik bot si lidé typicky přes e-shop objednávají. Pracoval jsem s tím, že pokud už lidé na e-shopu boty nakoupí, tak si koupí jeden pár. Pokud by ale nakupovali více párů, účtenka by pravděpodobně vypadala jinak. Stejně bych ale zkusil pracovat s podobným motivem.
Poznámka: Budu moc rád, pokud mi do komentářů napíšete, co si o mém nápadu myslíte. Moc mi to pomůže v dalších výzvách. Díky moc 👍.