Daily UI – pop-up nebo překrytí

V rámci další Daily UI výzvy jsem měl navrhout pop-up, resp. nějaký prvek překrývající zbytek rozhraní (něco jako modální dialog).

Věřím, že podobná „vyskakovátka“ snad alespoň jednou navrhoval každý. Sám jsem jich hodně navrhl, proto jsem se tedy v rámci výzvy pokusil návrh připravit tak, jak to mám nejradši a jak to podle mě dává největší smysl.

Přečíst celé

Daily UI – přepínač

V e-mailu na mě čekala v pořadí již patnáctá Daily UI výzva. Ta byla tentokrát o něčem trochu jednodušším – navrhnout přepínač pro vypnout a zapnout. V rámci výzvy byla poznámka, že bych měl zvážit, co bude vypnuto a zapnuto.

Rozhodl jsem se, že se v rámci této výzvy zaměřím skutečně jen na daný přepínač a zkusím ho udělat trochu zajímavější, i když třeba nepůjde reálně využít.

Přečíst celé

Daily UI – odpočítávadlo

V rámci další Daily UI výzvy jsem měl navrhnout odpočítávadlo. Měla by to být aplikace, rozhraní pro troubu, nějaký sportovní odpočet nebo snad odpočet pro NASA? Opět jsem měl volné ruce.

Na Dribbble na mě v té době zároveň vyskočila designová výzva od Adobe – připravit jakýkoliv návrh s využitím funkce auto-animate v Adobe XD. Zkusil jsem tedy návrh tentokrát realizovat právě pomocí tohoto nástroje.

Přečíst celé

Daily UI – přímé zasílání zpráv

Před další výzvou jsem si trochu odpočinul, protože je docela náročné chodit do práce a po večerech experimentovat s návrhy. Nicméně jsem se opět pustil do další Daily UI výzvy, tentokrát již třinácte, která byla o návrhu přímého zasílání zpráv – například v rámci chatu.

Přemýšlel jsem nad tím, zda navrhnout chat pro desktop nebo pro mobil. Protože jsem teď ale dělal více mobilních návrhů, vyzkoušel jsem si zase něco trochu víc desktopového a navrhl jsem jednoduchý chat.

Přečíst celé

Daily UI – detail produktu na e-shopu

Víkend utekl jako voda a v e-mailu na mě čekala další Daily UI výzva – tentokrát s návrhem detailu produktu na e-shopu. Samozřejmě s tím, že si mám rozmyslet, jaký typ obchodu to je a co prodává.

Co tak přemýšlím, nějaký e-shop jsem navrhoval naposledy snad někdy před 5 lety. Trochu jsem zavzpomínal na to, jak se to vlastně dělá a zaexperimentoval jsem si s návrhem stránky pro nakupování na mobilu.

Přečíst celé

Daily UI – potvrzovací hláška

V rámci další Daily UI výzvy jsem měl navrhnout tzv. Flash Message, tedy potvrzovací hlášku, pro úspěšně doběhlou akci, ale také pro chybu.

Potvrzovací hlášky v návrzích poměrně často používám, kolikrát už jsem je i navrhoval. V rámci výzvy jsem tedy zkusil přijít trochu s jiným návrhem, který bude více lidský a doplněný o další části dané interakce.

Přečíst celé

Daily UI – sociální sdílení

Desátá Daily UI výzva byla o návrhu tlačítka nebo ikonky pro sdílení na sociální sítě. V potaz jsem měl vzít velikost, obrázky, umístění, ale také smysl sdílení.

Pro návrh jsem si vybral sdílení fotografií na jiné sociální sítě. Měl jsem totiž rozpracovaný koncept z předchozí výzvy návrhu profilu. Pokusil jsem se o trochu odlišné řešení s tím, že jsem využil dané prvky jako potvrzení o úspěšném nasdílení.

Přečíst celé

Daily UI – hudební přehrávač

Cílem deváté Daily UI výzvy bylo navrhnout hudební přehrávač. Měl jsme zvážit ovládání, pozici nebo obrázky, například daného autora nebo obal alba. Nicméně opět bylo na mě, jak si s tím poradím.

Při nápadování jsem prošel několik možností a vybral si tu, ve které jsem se snažil zjednodušit procházení alb a přehrávání písniček podle toho, co člověka právě zaujme.

Přečíst celé

Je lepší namalovat hloupý obrázek než neudělat nic

Taky jste někdy zažili ten pocit, že jste měli doručit nějaké návrhy, ale nevěděli jste vůbec, kde začít? Neustále jste nad problémem přemýšleli, ale nenakreslili jste ani čárku.

Vím, že to může být těžké, ale mnohdy je lepší „vykopnout“ i úplnou kravinu, ukazat to někomu dalšímu a zpětnou vazbu využít pro zlepšení. Je to určitě lepší, než hodiny zírat do prázdného papíru.

Přečíst celé

Daily UI – stránka 404

V rámci další Daily UI výzvy jsem měl navrhnout stránku 404 – tedy stránku, která se zobrazí v případě, že daný obsah nebyl nalezen. V popisu cvičení bylo, že stránka by měla ideálně reflektovat brand a být uživatelsky přívětivá.

Shodou náhod jsem v práci poměrně nedávno řešil podobu naší 404 stránky. Proto jsem zkusil prozkoumat možnosti a přijít s nápadem, který by naší současnou stránku alespoň trochu vylepšil.

Přečíst celé