Jak by měl vypadat kontaktní online formulář?

Většina kontaktních formulářů na webových stránkách začíná představením osoby, která formulář vyplňuje – tedy jménem, emailem, někdy webovou stránkou a až poté je prostor pro zprávu.

Když si ale představím, jak lidé píší dopisy a emaily (ať už obchodní nebo osobní), je to v rozporu s podobou tohoto online formuláře. Nejdříve napíšou zprávu a pod tu se podepíší, někteří se představí již v těle dopisu.

Takto běžně vypadá kontaktní formulář.
Takto běžně vypadá kontaktní formulář.

V kontaktním formuláři však postačí pouze dvě políčka – na zprávu a na uvedení adresy, kam odeslat případnou odpověď. Přečíst celé

Jaké je rozlišení mobilních zařízení?

Nejvyššího rozlišení dosahuje zařízení Nový iPad, které je schopné na displeji s úhlopříčkou 9,7 ” (přibližně 24,6 cm) zobrazit až 2048×1538 obrazových bodů. Takové podrobnosti dosahují např. 3 Mpix fotografie.

Pro srovnání jsem přidal také Full HD rozlišení. Přečíst celé

Jak nastavit fungování aktivních prvků AJAXové aplikace?

Pokud se budeme bavit o moderních webových aplikacích, bude řeč o webových stránkách využívající AJAX pro efektivnější zpracování uživatelských požadavků. Takovým webům se říká RIA (Rich Internet Application) nebo interaktivní webové aplikace.

Vytvořit interaktivní webovou aplikaci není nic náročného. Díky nástrojům jako je jQuery nebo Nette Framework je můžete vytvořit za pár minut.

Návrh aplikace je ale podstatně složitější a je mu potřeba věnovat dostatek pozornosti a úsilí. Je potřeba dbát na to, aby nevznikaly problémy v komunikaci mezi aplikací a uživatelem. Přečíst celé

Optimalizujte svůj web pro správné prohlížeče

V poslední době se již tolik nemluví o optimalizacích webových stránek pro různé webové prohlížeče, tzv. cross-browser optimalizace. Spíše jsou zmiňovány nástroje, které tyto postupy usnadňují.

Tyto postupy se staly samozřejmou součástí pracovní náplně každého kodéra a díky dnešním moderním prohlížečům to není taková dřina – tedy pokud mluvíme o optimalizaci webu pro desktopové prohlížeče (mobilní prohlížeče by měly mít „svůj“ web).

Avšak sledováním zastoupení samotných prohlížečů na svém webu zlepšíte situaci nejen sobě, ale především i zákazníkům – neboť ty nemůžete nutit, aby používali určité prohlížeče. Přečíst celé

Jaká je budoucnost prohlížení webu na PC?

Dokážete si představit prohlížení webových stránek pouze na mobilním zařízení, např. na chytrém telefonu? Já osobně určitě ne – právě v souvislosti s chytrým telefonem. Článek The Grim Future of Web Browsers na 1stwebdesigner.com nabízí zamyšlení nad tím, jakou budoucnost mohou mít klasické webové prohlížeče.

Osobně s článkem příliš nesouhlasím, ale přivedl mě k zamyšlení, jak by to mohlo vypadat za pár let s prohlížením webových stránek. Přečíst celé

Prototypování mobilních aplikací s jQuery Mobile

jQuery Mobile logoNedávno byla konečně uveřejněna první oficiální verze mobilního frameworku jQuery Mobile založeném na HTML5. S jeho pomocí je možné vytvářet interaktivní webové aplikace pro mobilní zařízení – především pro chytré telefony a tablety. Díky veliké oblíbě JavaScriptového frameworku jQuery je možné brzy očekávat vytvoření mnoha mobilních aplikací postavených právě na jQuery Mobile.

Tento framework se, díky vlastnostem, skvěle hodí i pro vytváření funkčních prototypů mobilních aplikací. Sice je potřeba trochu programování a podpora webového serveru, ale v zásadě stačí znalost HTML5, CSS3 a právě jQuery. Přečíst celé

Uživatelská hodnocení a recenze?

Vzpomenete si, kdy naposledy jste nakupovali na internetu a co konkrétně? Osobně jsem naposledy nakupoval přibližně před měsícem odbornou literaturu. Když jsem se rozhodoval mezi dvojicí konkrétních knížek, svou roli při konečném výběru sehrála i uživatelská hodnocení a recenze. V tomto případě bylo u každé knížky přibližně 10 recenzí.

Nedávno jsem na Twitteru zachytil odkaz, který poptával osoby na psaní uživatelských hodnocení (bohužel, odkaz již nevede na konkrétní nabídku). Poptávka to byla poměrně konkrétní – napsat nějaká pozitivní, neutrální a kritická hodnocení.

Podobné zjištění pro mě není nic nového, ale nedalo mi to a položil jsem si otázku – „Mají uživatelská hodnocení a recenze na webu nějaký smysl?“ Přečíst celé

Při návrhu UI je potřeba přemýšlet

Trendy se na webu často mění. To co platí dnes již nemusí platit zítra. Nejedná se pouze o technologie, ale i o samotný design, pro který dnes platí mnoho pravidel. Celkový dojem se dotváří i pomocí mnoha prvků, např. tlačítek nebo posuvníků. Avšak ty nejdůležitější z nich si grafici a návrháři rádi přizpůsobují a výsledek není vždy ideální – především vzhledem k uživatelům.

Často i ty nejpoužívanější weby, jako je Gmail nebo Twitter, modifikují některé prvky a výsledek není pro uživatele nejlepší. Například @jantichy se o tom zmínil jedním tweetem. Prvky mají jinou podobu než na kterou jsou uživatele zvyklí, jsou špatně uchopitelné nebo špatně navržené. Přečíst celé