The Ten Faces of Innovation

Tom Kelley, Jonathan Littman; 2005


Obsah

Autor bestselleru The Art of Innovation odhaluje strategie IDEO – světoznámé designové společnosti – kterou používá k podpoře inovativního myšlení napříč organizací a přehlušení odporců, kteří kreativitu dusí.

Role ďáblova advokáta je v dnešních společnostech běžná. Díky tomu mohou být jednotlivci krok napřed a ptát se na otázky a problémy, které dokážou velice snadno zabít nové projekty a nápady bez jakékoliv osobní zodpovědnosti. Nic není silnějšího než potlačovat inovace.

V návaznosti na téměř 20 let zkušeností z řízení společnosti IDEO, Kelly identifikuje deset rolí, které mohou lidé v organizaci hrát pro podporu inovací a nových nápadů a zároveň být efektivní v rozporu s odpůrci. Mezi tyto přístupy patří antropolog – člověk kdo jde přímo mezi lidi a sleduje, jak používají a reagují na produkty, přichází s novými inovacemi, atd. Dále sem patří také tzv. „Cross-pollinator“, který identifikuje a spojuje nápady, lidi a technologie k tomu, aby vytvořil nové nápady, které stimulují další růst. A nebo také tzv. překážkář, který okamžitě hledá způsoby, jak překonat možná omezení a výzvy v jakékoliv situaci.

Kniha je plná zajímavých příběhů o společnostech – například Kraft, Procter & Gamble, Gargill, Samsung, a další - o tom, jak začlenili tento způsob myšlení do tvorby customer experience. Kniha je skvělou příručkou pro rozvíjení a udržování kultury neustálých inovací a zlepšení.


Doporučte knížku svým přátelům