Don’t Make Me Think

Steve Krug; 2005


Obsah

Lidé nebudou používat váš web, pokud se v něm nemohou zorientovat. Ať už to nazýváme jakkoliv, např. použitelnost, snadné na používání nebo jen dobrým designem, společnosti snažící se na webu vytyčovat svou budoucnost poznávají, že je to problém. V knize Don't make me think (Nenuťte mě přemýšlet), expert na použitelnost Steve Krug destiluje své zkušenosti a pozorovnání do jasných praktických (a často zábavné) rad pro lidi v oboru (designeři, programátoři, webmasteři, editoři a copywriteři), pro lidí, kteří určují co dělat (projektový manažeři, lidé z obchodní strategie a markeťáci) a také pro lidí, kteří podepisují šeky.

Krug jasně vysvětluje snadno pochopitelné principy, které Vám pomohou spát v noci lépe s vědomím, že veškerá ta těžká dřina kolem webu vytváří něco, co budou chtít lidé skutečně používat.

Po více jak pěti letech a více než 100 000 prodaných výtisků od prvního vydání si lze těžko představit, že by někdo pracoval v oboru web designu a nečetl tuto knihu. Stále jsou však lidé, kteří tuto knihu teprve objevují každý den.

Ve druhém vydání přidal Steve tři nové kapitoly. Jsou ve stejném stylu jako ty původní: ironické a zábavné, ale přesto obsahují postřehy a praktické rady pro amatéry až po webové matadory. Nebuďte proto překvapeni, pokud Vám kompletně změní uvyžování o web designu.

Tři nové kapitoly popisují:

  • Použitelnost jako běžná pozornost - proč lidé opravdu odcházejí z webových stránek.
  • Webová přístupnost, CSS styly a vy - tvorba použitelných a přístupných webů.
  • Pomoc! Můj šef po mě chce, abych ... - rady, jak přežít designové rozmary vedení.
  • Jeffre Zeldman, autor knihy Designing with Web Standards, o knize říká:

    "Než jsem si přečetl první vydání této knihy, myslel jsem, že je použitelnost nepřítel designu. Don't make me think! mi ukázala, jak se vcítit do role uživatele mého webu. Po přečetení během několika hodin a uvedením myšlenek do praxe během posledních pěti let mohu říct, že mi pomohla zlepšit mé schopnosti web designera než jakákoliv jiná kniha! V tomto druhém vydání, Steve Krug přidal základní střelivo pro ty, jejich šéfové, klienti, rozhodující osoby a marketingoví manažeři, trvají a chtějí špatnou věc. Pokud navrhujete, píše, programujete, vlastníte nebo spravujete webové stránky, musíte si přečíst tuto knížku!"
    Tuto knihu by si měl přečíst každý, kdo navrhuje webové stránky nebo aplikace. Je to jedna ze základních a nejdůležitějších knih v oboru web designu!

    Doporučte knížku svým přátelům