Jaké metody a postupy používají UX kolegové v zahraničí?

Zajímalo mě, jaké metody využívají UX kolegové v zahraničí. Vytvořil jsem krátký dotazník, který jsem rozeslal pomocí sociálních sítí Twitter a Linkedin. Rozeslal jsem je také pomocí emailu i dalším lidem, kterým jsem také pomáhal s průzkumem.

Od 16. 6. do 28. 7. jsem v dotazníků nasbíral 37 odpovědí.

Dotazník

Pomocí dotazníku jsem chtěl zjistit:

  1. Jak popisují cíle a potřeby uživatelů?
  2. Jak navrhují řešení, které reflektuje cíle uživatelů?

Zajímalo mě především, v jaké míře lidé využívají známe a osvědčené metody, případně jaké další metody a postupy využívají. Dále mě také zajímalo, co je rozhodujícím faktorem preferované metody.

Výsledky průzkumu

Jak popisujete cíle a potřeby uživatelů?

  • Lidé používají nejrůznější metody, především ty osvědčené.
  • Nejvíce preferovanou metodou jsou storyboardyvizuální diagramy.
  • V posledním projektu nejvíce využili vizuální diagramy, a také storyboardy.

Proč lidé preferují vybrané metody pro popsání cílů a potřeb uživatelů?

Storyboardy

  • Je to rychlá a jednoduchá metoda.
  • Umožňuje snadno prezentovat a pochopit cíle a potřeby uživatelů v rámci komunikace s klienty nebo vývojáři.
  • Umožňuje znázornit uživatele v kontextu.

Vizuální diagramy

  • Využívaný způsob dokumentace práce na projektu.
  • Umožňuje vytvořit přímé a vizuální znázornění potřeb uživatelů.

Jak navrhujete řešení, které reflektuje cíle uživatelů?

  • Lidé nejčastěji pro návrh využívají wireframy, skicování, papírové a digitální prototypy.
  • Nejvíce preferovanou metodou jsou wireframy, skicovánídigitální prototypy.
  • Nikdo nepreferuje přímé vytvoření specifického řešení a body prototyping.
  • V posledním projektu nejvíce využili wireframydigitální prototypy.

Proč lidé preferují vybrané metody pro návrh řešení, které reflektuje cíle uživatelů?

Wireframy

  • Je to rychlá a efektivní metoda pro návrh i komunikaci s klienty.
  • Neumí moc dobře skicovat.
  • Protože se takto navrhuje v jejich společnosti.

Skicování

  • Umožňuje rychle prozkoumat různé nápady.
  • Lze rychle vytvořit návrh pro dalši komunikaci.
  • Vytvoření návrhu je velice jednoduché.

Digitální prototypy

  • Lze vytvořit produkt velice blízko finálnímu produktu.
    • Díky tomu lze více zapojit uživatele, například pro testování použitelnosti.
    • Klienti a vývojaři mají jasnou představu, jak to bude ve finále vypadat.

Grafické znázornění výsledků

Jak popisujete cíle a potřeby uživatelů?

Jaké metody používáte pro popsání cílů a potřeb uživatelů?
Jaké metody používáte pro popsání cílů a potřeb uživatelů?
Kterou metodu pro popsání cílů a potřeb uživatelů preferujete?
Kterou metodu pro popsání cílů avpotřeb uživatelů preferujete?
Kterou metodu jste použili v posledním projektu?
Kterou metodu pro popsání cílů a potřeb uživatelů jste použili v posledním projektu?

Jak navrhujete řešení, které reflektuje cíle uživatelů?

Jaké metody používáte pro návrh řešení, které reflektuje cíle uživatelů?
Jaké metody používáte pro návrh řešení, které reflektuje cíle uživatelů?
Kterou metodu pro návrh řešení, které reflektuje cíle a potřeby uživatelů preferujete?
Kterou metodu pro návrh řešení, které reflektuje cíle a potřeby uživatelů preferujete?
Kterou metodu návrhu řešení, které reflektuje cíle a potřeby uživatelů, jste použili v posledním projektu?
Kterou metodu návrhu řešení, které reflektuje cíle a potřeby uživatelů, jste použili v posledním projektu?

Závěr

Bohužel se mi nepodařilo nasbírat více odpovědí, ale pro mou představu to stačí. Částečně se alespoň potvrdilo, že kolegové v zahraničí používají stejné metody a postupy, které využíváme i my a že na nich oceňují stejné faktory.

Chtěli byste mi svpodobnými dotazníky pomáhat? Každou pomoc uvítám, stačí mi napsat zprávu.


Sdílejte článek



Michal Maňák

Jmenuji se Michal Maňák, jsem Interaction Designer a Digital Product Designer.

Pracuji ve společnosti LMC.